AKTYWNA MAMA

3R/ DLA KOBIET W CIĄŻY i mam z dziećmi

Czyli autorskie zajecia Rozciagajaco-Relaksujaco-Regeneracyjne
Zestaw ćwiczeń mający za zadanie przygotować Cię do trudów porodu i zapewnić szybszy powrót do formy w okresie połogu. Bazuje na technice Pilates, Jodze, stretchingu i treningu Body Ball. Na zajęciach m. inn. wykorzystujemy małe i duże piłki, które zapewniają podparcie, odciążają stawy i uczą wyczucia równowagi. Każde zajęcia kończą się aktywnym relaksem, dzięki któremu poznasz swoje ciało i nauczysz się je rozluźniać. Ta nieoceniona umiejętność, niezwykle przydatna w trakcie porodu, pomoże Ci zregenerować się i odzyskać siły w przerwie między skurczami
na zajęciach mile widziane dzieci
jeżeli jesteś w ciąży, lub jesteś mamą – możesz zabrać ze sobą maluszka

KORZYŚCI DLA MAMY:

ćwiczenia fizyczne mają korzystny pozytywny wpływ na psychikę przyszłej mamy, zmniejszając lęk przed porodem

aktywność fizyczna poprawia funkcjonowanie układu oddechowego i krążenia, przez co aktywne ciężarne mają lepszą tolerancję na wysiłek w ciąży i podczas porodu

u ćwiczących przyszłych mam stwierdza się wzrost przemiany materii przez to niższy przyrost masy ciała i co za tym idzie istotnie rzadsze występowanie otyłości

prawidłowo wykonywane ćwiczenia poprawiają krążenie w tkance skórnej uelastyczniając ją, a przy tym zmniejszają ryzyko wystąpienia rozstępów skórnych

kobiety ćwiczące w okresie ciąży mają krótszy czas trwania poszczególnych faz porodu, szybciej u nich postępuje rozwieranie szyjki macicy oraz odczuwają mniejszą bolesność skurczów partych.

u ćwiczących ciężarnych obserwuje się rzadziej niż w całej populacji występowanie takich stanów patologicznych jak: poród przedwczesny, przenoszenie ciąży, nieprawidłowe ułożenie płodu, otyłość oraz powstawanie rozstępów skóry

podczas ćwiczeń o średniej i umiarkowanej intensywności zwiększa się przepływ krwi przez łożysko i macicę co jest czynnikiem wpływającym pozytywnie na rozwój i przebieg ciąży

w związku z lepszym ukrwieniem gruczołów piersiowych laktacja występuje dużo wcześniej i utrzymuje się dużo dłużej

-czas hospitalizacji poporodowej aktywnych jest krótszy a powrót do sprawności fizycznej i równowagi psychicznej dużo szybszy

KORZYŚCI DLA DZIECKA:

noworodki, których mamy ćwiczyły w okresie ciąży osiągają wyższą w skali Apgar punktację w stosunku do noworodków mam nie ćwiczących

pobudzona akcja serca i lepsze dotlenienie organizmu mamy działa stymulująco na dziecko

regularny ruch w czasie ciąży sprzyja lepszej sprawności fizycznej niemowląt (lepiej znoszą poród, rodzą się z prawidłową masą urodzeniową)

niemowlęta mam aktywnych fizycznie zazwyczaj lepiej przesypiają noce, ataki kolki są rzadsze oraz łatwiej potrafią się same uspokoić

Zajęcia odbywają się w małych grupach, przy spokojnej muzyce sprzyjającej skupieniu oraz relaksacji.

Na zajęcia zapraszamy wszystkie mamy od 12 tygodnia ciąży.

UWAGA!

Przed przystąpieniem do ćwiczeń każda z Pań zobowiązana jest do konsultacji z lekarzem ginekologiem, prowadzącym ciążę, w celu upewnienia się, że nie ma przeciwwskazań do wykonywania ćwiczeń.

Bezwzględnymi przeciwwskazaniami są między innymi:

krwawienie w ciąży

nadciśnienie tętnicze indukowane ciążą

cukrzyca

choroby serca

wielowodzie, małowodzie

ciąża wielopłodowa

zagrożenie przedwczesnym porodem

poronienia poprzednich ciąż

niewydolność ciśnieniowo – szyjkowa

niedokrwistość

choroby nerek z nadciśnieniem i zaburzeniami funkcji

ciężka hipertrofia i hipotrofia płodu

infekcje i przeziębienia

przedwcześnie odklejające się łożysko

łożysko przodujące

Zabierz ze sobą wodę, ubierz się w wygodną, niekrępującą ruchów i przewiewną odzież i ruszaj wraz ze swoim maluszkiem

Nigdy nie miałaś lepszego czasu ani powodu by być FIT !

Subscribe Newsletter

Subscribe our newsletter and get latest update