TABATA

 

Tabata - interwałowy trening metaboliczny, który w równomierny sposób angażuje jak najwięcej mięśni naszego ciała. Dzięki temu "podkręca" metabolizm i przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia wykonywane 2 razy w tygodniu w szybkim czasie pozwalają osiągnąć szczytową formę.
Tabata to ćwiczenia składające się na trening o niezwykłej intensywności, który wykonuje się przy obciążeniu własnego ciała. Celem treningu jest poprawa zarówno wydolności anaerobowej (beztlenowej), jak i aerobowej (tlenowej), a co za tym idzie - zwiększenie wytrzymałości i wydolności organizmu. W związku z tym spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej jest "skutkiem ubocznym"intensywnych ćwiczeń.

 

 

 

 

 







ZDROWY KREGOSŁUP&PŁASKI BRZUCH

ZDROWY KRĘGOSŁUP to zajęcia mające charakter zarówno profilaktyczny jak i terapeutyczny w zakresie bólu pleców, skrzywień kręgosłupa, obejmujące ćwiczenia rozluźniające, mobilizujące, wzmacniające, równoważne i rozciągające poszczególne grupy mięśniowe. Nauka oddychania i utrzymania odpowiedniej postawy (stabilizacji) ciała są wplecione w tok lekcji. Zajęcia te, oprócz wzmacniania osłabionych mięśni posturalnych wzbogacone zostały o trening kształtujący mięśnie brzucha. Ćwiczenia te poprawiają ogólną sprawność ciała, u osoby biorące w nich udział odczuwają poprawę samopoczucia oraz wyglądu własnej sylwetki.

Na zajęciach tych wykorzystywane są również różnego rodzaju przybory: piłki rehabilitacyjne (duże fit ball, małe easy ball) oraz gumy.
Zajęcia polecane dla wszystkich.

 

 

 

 

 

 

ZDROWY KREGOSŁUP&STRECHING

 

Trening ma charakter profilaktyczny i zapobiega ewentualnym bólom oraz zmianom w obrębie kręgosłupa. Ćwiczenia opierają się głównie na wzmacnianiu mięśni głębokich, rozciągania przykurczonych stref naszego ciała oraz  uczą przyjmowania poprawnej postawy w życiu codziennym.

Korzyści, jakie niesie ze sobą stosowanie stretchingu- rozciągania mięśni:

-         powiększenie zakresu ruchu w stawach

-         wzmocnienie ścięgien

-         polepszenie ukrwienia mięśn

-         rozluźnienie mięśni po treningu

-     wysmuklenia mięśni

 

 

 

 

 

 

 

PLASKI BRZUCH&SHAPE

 

Trening wzmacniająco – modelujący, rzeźbiący mięśnie całego ciała (ramiona, plecy, nogi) a przede wszystkim skupiający się głównie na wzmacnianiu, kształtowaniu i rzeźbieniu mięśni brzucha. Zajęcia rozpoczynają się od krótkiej rozgrzewki aby stopniowo przejść do izolowanych pozycji, w których ćwiczymy mięśnie brzucha oraz grzbietu stabilizując aparat ruchu przez wzmacnianie głównego gorsetu mięśniowego utrzymującego kręgosłup. Są to najlepsze zajęcia wzmacniające mięsnie brzucha. Zajęcia przeznaczone dla wszystkich, bez ograniczeń wiekowych.

TBC

 

Trening ogólnorozwojowy, charakteryzujący się symetrycznym wzmacnianiem całego ciała, przy użyciu hantli czy piłeczek, zarówno w pozycjach wysokich jak i niskich. Celem treningu jest lepsza przemiana materii, zapobieganie osteoporozie, kształtowanie sylwetki, spalanie tkanki tłuszczowej i wzmacnianie wszystkich partii mięśniowych. 

Zajęcia aerobowe TBC – TOTAL BODY CONDITIONING, pozwolą Ci nie tylko schudnąć, ale też wzmocnić najważniejsze mięśnie całego ciała. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, holistycznie traktujące organizm. Wzmacniają, kształtują, wysmuklają, rozciągają. Rozpoczynają się intensywną rozgrzewką płynnie przechodzącą do procesu kształtowania całego ciała. Zajęcia z użyciem różnych przyrządów zwiększających opór. Jest to moduł zajęć fitness, którego działaniem jest kształtowanie siły i wytrzymałości mięśni oraz modelowanie sylwetki.

 TBC to forma aerobiku, która łączy ćwiczenia aerobowe [przyśpieszające oddech i puls] ze wzmacniającymi. Sekwencje prostych układów, wymyślone przez instruktora, wykonuje się w rytm szybkiej muzyki. Mają one za zadanie uruchomić mięśnie całego ciała, zarówno te górne, jak i dolne - ręce, nogi, pośladki i brzuch. Do treningu używane są sprzęty: hantle, tubingi, piłki, które pomagają we wzmacnianiu wszystkich partii ciała. Zajęcia trwają godzinę i mogą brać w nich udział wszystkie osoby, niezależnie od wieku i stopnia zaawansowania.

Zalety ćwiczeń TBC to przede wszystkim:

  • wzmocnienie mięśni
  • redukcja tkanki tłuszczowej
  • poprawa kondycji i wydolności tlenowej organizmu
  • skóra staje się lepiej ukrwiona i napięta
  • likwidacja rozstępów i cellulitu
  • rozciągnięcie mięśni, a w efekcie wysmuklenie całej sylwetki

3R

3R czyli ROZCIĄGANIE, RELAKSACJA, REGENERACJA- autorska forma zajęć fitness

 

 

Zajęcia rozciągające służące poprawieniu samopoczucia, koncentracji,

uspokojenia i wyciszenia organizmu.

Skupianie się na rozciąganiu i odczuwaniu ciała poprzez ciekawe połączenia ćwiczeń i pozycji, a także tworzenie z nich niekiedy swoistych choreografii, pozwala Nam na pełną regenerację i poprawę samopoczucia podczas i po zajęciach. 

 

 

Korzyści płynące z rozciągania mięśni:


• wzmocnienie ścięgien

• rozluźnienie mięśni po treningu

• zwiększenie elastyczności i gibkości

• zwiększenie zakresu ruchu w stawach

• nadanie mięśniom smukłego i zdrowego wyglądu

• polepszenie ukrwienia, dopływu tlenu oraz substancji odżywczych do mięśni przez co szybciej następuje proces regeneracji

 
 
Kobiety mogą czerpać z tego typu zajęć specjalne profity, ponieważ pomaga ona uśnieżyć bóle menstruacyjne, poprawia płodność, pozwala łatwiej znieść ciążę, mięć szybszy i lżejszy poród, oraz szybciej wrócić po nim do formy. Poza tym posiada wiele innych niezliczonych dobrodziejstw dla naszego zdrowia psychofizycznego.

 

 

2006-2017  akademiazdrowiandm.pl