ZDROWY KREGOSŁUP

ZDROWY KRĘGOSŁUP

Trening ma charakter profilaktyczny i zapobiega ewentualnym bólom oraz zmianom w obrębie kręgosłupa. Ćwiczenia opierają się głównie na wzmacnianiu mięśni głębokich, rozciągania przykurczonych stref naszego ciała oraz uczą przyjmowania poprawnej postawy w życiu codziennym.

Korzyści, jakie niesie ze sobą stosowanie stretchingu- rozciągania mięśni:

- powiększenie zakresu ruchu w stawach

- wzmocnienie ścięgien

-polepszenie ukrwienia mięśn

-rozluźnienie mięśni po treningu

-wysmuklenia mięśni

 

 

PLASKI BRZUCH&SHAPE

PŁASKI BRZUCH&shape

Trening wzmacniająco – modelujący, rzeźbiący mięśnie całego ciała (ramiona, plecy, nogi) a przede wszystkim skupiający się głównie na wzmacnianiu, kształtowaniu i rzeźbieniu mięśni brzucha. Zajęcia rozpoczynają się od krótkiej rozgrzewki aby stopniowo przejść do izolowanych pozycji, w których ćwiczymy mięśnie brzucha oraz grzbietu stabilizując aparat ruchu przez wzmacnianie głównego gorsetu mięśniowego utrzymującego kręgosłup. Są to najlepsze zajęcia wzmacniające mięśnie brzucha. Zajęcia przeznaczone dla wszystkich, bez ograniczeń wiekowych.

TBC

TBC - TOTAL BODY CONDITIONING

Trening ogólnorozwojowy, charakteryzujący się symetrycznym wzmacnianiem całego ciała, przy użyciu hantli czy piłeczek, zarówno w pozycjach wysokich jak i niskich. Celem treningu jest lepsza przemiana materii, zapobieganie osteoporozie, kształtowanie sylwetki, spalanie tkanki tłuszczowej i wzmacnianie wszystkich partii mięśniowych.

Zajęcia te pozwolą Ci nie tylko schudnąć, ale też wzmocnić najważniejsze mięśnie całego ciała. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, holistycznie traktujące organizm. Wzmacniają, kształtują, wysmuklają, rozciągają. Rozpoczynają się intensywną rozgrzewką płynnie przechodzącą do procesu kształtowania całego ciała. Zajęcia z użyciem różnych przyrządów zwiększających opór. Jest to moduł zajęć fitness, którego działaniem jest kształtowanie siły i wytrzymałości mięśni oraz modelowanie sylwetki.

Zalety ćwiczeń TBC to przede wszystkim:

wzmocnienie mięśni

redukcja tkanki tłuszczowej

poprawa kondycji i wydolności tlenowej organizmu

skóra staje się lepiej ukrwiona i napięta

likwidacja rozstępów i cellulitu

  rozciągnięcie mięśni, a w efekcie wysmuklenie całej sylwetki

CALLANETICS

CALLANETICS

(połączenie Jogi kręgosłupa, stretchingu i PILATESU)

Callanetics to zestaw ćwiczeń dla osób, które chcą schudnąć, poprawić swoją kondycję fizyczną i samopoczucie oraz zlikwidować celllulit, ale nie lubią wyczerpujących treningów na siłowni.

Zajęcia callanetics nazywane bywają fitnessem bez zadyszki, bo układ ćwiczeń i sposób ich wykonywania angażuje mięśnie bez poczucia wyczerpania. Jeśli nie lubisz dynamicznych treningów, to callanetics jest właśnie dla ciebie! Ale nie oznacza to, że po godzinie spędzonej na callaneticsie nie będziesz odczuwać zmęczenia :)

Co to jest callanetics?
Callanetics to ćwiczenia izometryczne – polegają na ciągłym napinaniu mięśni mocniej i mocniej oraz wytrzymywaniu w danej pozycji przez określoną liczbę sekund.

Autorką ćwiczeń jest Callan Pinckney, która w latach 80. XX w. opracowała metodę modelowania sylwetki bez obciążania stawów. Callan zmagała się z wrodzoną chorobą bioder oraz bólami pleców, dlatego proponowane przez nią ćwiczenia charakteryzują się tym, że nie obciążają kręgosłupa.

Ćwiczenia Callan Pinckney wymagają też precyzji ruchu – nie ma tu miejsca na przypadkowość, a każdy skłon czy zmiana pozycji jest efektem szeregu zaplanowanych ruchów.

Choć trening na początku może wydawać się bardzo trudny, z czasem staje się przyjemny i odprężający. Kiedy już z łatwością zaczniesz przechodzić od jednego do drugiego ćwiczenia, będziesz mogła skupić się na odczuwaniu napięć w mięśniach i słuchaniu ulubionej muzyki, która dodatkowo powinna cię odprężać i relaksować.

2006-2018  akademiazdrowiandm.pl